Staan nieuwe shirtsponsor FC Emmen
Staan is dit seizoen een van de drie shirtsponsors van FC Emmen. Naast EasyToys en ArboNed schittert het bekende gele logo van Staan op de achterkant van het tenue. De combinatie van ambitie en een gezond financieel beleid van FC Emmen passen goed bij waarden van Staan als financieel dienstverlener. Zo gaat de voetbalclub uit Emmen van nul sponsors naar drie betrouwbare partners op het shirt.
Het huidige voetbalseizoen wordt de positie op de rug van het FC Emmen-shirt ingevuld door Staan. De oplettende kijker kan het opvallende gele logo afgelopen zondag al gezien hebben in de thuiswedstrijd tegen Willem II, die met 1-1 gelijk werd gespeeld. FC Emmen leek het eerder door alle ophef over EasyToys dit seizoen zonder shirtsponsor te moeten stellen. Staan zag mogelijkheden en door razendsnelle actie is de deal binnen enkele dagen tot stand gekomen. Een week eerder kenden beide partijen elkaar nog niet. De huidige samenwerking geldt door de duur van één seizoen. Beide partijen hebben direct al wel de ambitie uitgesproken om een langdurige en duurzame samenwerking aan te gaan.
Ambitie en gezond financieel beleid
Het is opvallend dat een bedrijf uit de Randstad er voor kiest om een provincieclub uit Drenthe te sponsoren. Volgens managing partner Danny ‘t Hoen van Staan is dit logischer dan het in eerste instantie lijkt: “Toen FC Emmen nog geen hoofdsponsor had, hebben we direct contact gezocht met de club. De combinatie van ambitie en een gezond financieel beleid hebben geleid tot mooie resultaten op het hoogste voetbalniveau van Nederland. Dat spreekt ons enorm aan. Wij hebben als Staan via inzet en volharding ook een plek in onze eigen eredivisie veroverd. Als grote speler op het gebied van Finance Recruitment en Interim Professionals vinden wij het mooi dat FC Emmen groot durft te denken en met een professionele aanpak de gevestigde orde uitdaagt. Daar herkennen wij ons in en wij denken dat FC emmen met de steun van Staan van uitdager naar een vaste waarde in de eredivisie kan doorgroeien.” Staan wil met de sponsordeal de naamsbekendheid verder vergroten. Het logo op het shirt van FC Emmen is volgens ‘t Hoen een mooie aanvulling op de lopende awareness campagne in het FD en op digitale borden langs de snelweg.
Van geen shirtsponsor naar drie shirtsponsors
Voor FC Emmen betekent de sponsoring door Staan letterlijk een flinke steun in de rug. Ben Haverkort, commercieel directeur van FC Emmen: “In de gesprekken met Staan ging het over de trots, ambitie en toegankelijkheid waar wij allebei voor staan. Die combinatie maakt dat we uitstekend bij elkaar passen en we zijn dan ook erg verheugd dat we Staan kunnen presenteren als rugsponsor. Het kan snel gaan in het voetbal, dat blijkt maar weer. Eerst leek het erop dat we met alleen ArboNed op de mouw van het shirt zouden spelen, maar nu zullen zowel EasyToys, ArboNed als Staan op het tenue prijken.”
De juiste financials op de juiste plaats
Staan helpt sinds 2007 bedrijven bij strategische en operationele uitdagingen door de juiste mensen op de juiste plek te zetten. In de wereld van Finance & Control, waarbij men vooral aan cijfers denkt, richten zij zich juist op de mensen die met de cijfers moeten werken. Door die unieke en succesvolle aanpak werd Staan in 2019 bovendien genomineerd voor de FD Gazellen Awards en behoorden ze tot de Top 250 Groeibedrijven in 2020.