fbpx

Historie

2006

Drie zelfstandige bedrijfskundige financials zien dat klanten voor interim- en recruitmentondersteuning zoeken naar een organisatie die hun taal spreekt én zich richt op kwaliteit in plaats van op volume. Tegelijkertijd willen de drie zelf kennis en ervaring delen met andere financials, en werken vanuit een organisatie die oprecht betrokken is bij haar medewerkers.

Daarom zetten ze in 2006 de eerste stappen om Staan op te richten.

2007 – 2009

Begin 2007 start Staan Finance & Consultancy. Vijf medewerkers bedienen de eerste klanten. Stap voor stap krijgt Staan meer bekendheid bij finance managers van gerenommeerde organisaties. Niet voor niets, want de consultants van Staan onderscheiden zich door kwaliteit.

De eerste successen bij klanten als ABN AMRO, AkzoNobel, Royal Bank of Scotland, Philips en Heineken zijn een feit. Ondanks de economische recessie als gevolg van de kredietcrisis in 2008, blijft Staan groeien.

In 2009 ondertekent Staan de huurovereenkomst voor de nieuwe locatie aan het Brede Kerkepad. In januari 2010 is de verhuizing een feit. Daarnaast ontwikkelde Staan in 2009 een nieuwe uitstraling die nog beter aansluit bij de kernwaarden van Staan: kwalitatieve dienstverlening met een mensgerichte aanpak.

Eind 2009 is Staan uitgegroeid tot een bureau met vele gerenommeerde opdrachtgevers en tientallen succesvol afgeronde opdrachten.

2010 – heden

Vanuit het nieuwe onderkomen start Staan in 2010 ook met de werving en selectie van (senior) financials voor haar opdrachtgevers. In een setting waarin kandidaten zich op hun gemak voelen, bespreken ze hun wensen en competenties met de medewerkers van Staan. Hierdoor maakt Staan een nog betere match tussen kandidaat en opdrachtgever.

Ook staat dit jaar in het teken van het verkrijgen van een preferred suppliership met een wereldwijde Top 10 bank én van het aangaan van relaties met nieuwe opdrachtgevers.

In september 2010 lanceerde Staan de nieuwe website die naadloos aansluit op de in 2009 vernieuwde uitstraling.

Tot slot deed Staan ook een uitgebreid onderzoek naar de communicatie met haar opdrachtgevers en kandidaten. Het resultaat? Staan wordt herkend en gewaardeerd als kwalitatief hoogstaand en menselijk. De volgende stap is om aan een groter deel van de doelgroep meer bekendheid te geven. Staan is inmiddels gegroeid tot twintig medewerkers. In de toekomst wil Staan zich binnen de finance gemeenschap meer profileren als bureau gespecialiseerd in de werving en selectie van hoger opgeleide financials.